Użytkowanie, informacje jakościowe i gwarancja w Screensun™
Informacje dotyczące użytkowania, jakościowe i konserwacji
- Osłony należy zamontować zgodnie z instrukcją. Poprawność montażu sprawdzić poziomicą.
- W przypadku, gdy roleta zwija się nierównomiernie na jedną ze stron (wskutek nieprawidłowego zamontowania do okna, ściany lub sufitu) należy po stronie przeciwnej, pod pierwszym zwojem tkaniny, podłożyć podkładkę grubości kartki papieru np. plasterek
- Osłona wewnętrzna jest przewidziana do zastosowania wewnątrz pomieszczeń.
- Osłona wewnętrzna służy do regulacji dostępu światła z zewnątrz i regulacji widoku wewnątrz.
- Dopuszczane warunki pracy osłony: do użytku wewnętrznego w temperaturze 15°C ~ 30°C
- Dopuszczalna jest różnica odcieni kolorów i deseni tkanin oraz komponentów rolety.
- Dopuszczalne jest nieznaczne ugięcie rury i/lub falowanie tkaniny zgodnie z normą PN-EN 13120:2010+A1:2014-04.
- Blaknięcie tkanin pod wpływem światła jest zjawiskiem naturalnym. W roletach zamontowanych od stron zachodniej i południowej efekt ten może być szybciej widoczny.
- Dopuszczalne jest łódkowanie, falowanie, fałdowanie tkaniny na poziomie do 2% szerokości tkaniny.
- Dopuszczalne jest występowanie dziurek w tkaninach podgumowanych w ilości do 50 szt. na m2. Średnica dziurki nie większa niż 1 mm.
- W pomieszczeniach mocno nasłonecznionych lub, w których występują okresowo wysokie temperatury, nie należy rozwijać rolety do końca, ponieważ między szybą a tkaniną tworzy się gorące powietrze, które może wypychać tkaninę
- W osłonach dachowych, które zamontowane są w pomieszczeniach mocno nasłonecznionych lub, w których występują okresowo wysokie temperatury lub zamontowane są nad grzejnikiem może wystąpić wybrzuszenie się tkaniny.
- Tkaniny pod wpływem różnych czynników atmosferycznych mogą ulegać odkształcaniu. Uwarunkowane jest to między innymi efektem pamięci tkaniny oraz klimatycznymi warunkami otoczenia np. w lecie przy dużym nagrzaniu tkaniny.
- Osłony wykonywane z nowych bądź różnych partii tkanin (nabywane w pewnych odstępach czasu), różniące się odcieniem lub strukturą tkaniny nie stanowią podstawy do zgłoszenia reklamacji.
- Osłony z tkaniną posiadającą wzór lub deseń, o wysokości przekraczającej szerokość belki, będą posiadały przeciwny kierunek wzoru w stosunku do rolet, w których wysokość jest mniejsza od szerokości belki
- W okresie początkowym użytkowania osłony istnieje możliwość zawijania się brzegów tkaniny. Jest to naturalne zjawisko spowodowane „powrotem” tkaniny względem pierwotnego nawinięcia na belkę podczas produkcji. Cecha ta w żaden sposób nie obniża właściwości ani jakości osłony i po niedługim okresie użytkowania zniknie.
- Podczas użytkowania zalecane jest pozostawienie na rurce dwóch zwojów tkaniny.
- Produkt podatny na gniecenie.
- Nie prać. Lekkie zabrudzenia czyścić lekko wilgotną szmatką lub gumką “myszką”.
- Można delikatnie odkurzać.
- Wszelkie przeróbki produktu (np. zwężanie, skracanie) powodują utratę gwarancji i nie podlegają reklamacji.
- Jeśli osłona nie jest użytkowana regularnie, należy sprawdzić jej stan i w przypadku, gdy osłona jest niesprawne, należy ją wymienić.
- Dopuszczalne są niewielkie rozbieżności kolorów i wzorów tkanin, lameli, komponentów itp. w stosunku do prezentowanych we wzornikach. Dotyczy to w szczególności kolorystyki materiałów naturalnych: żaluzji drewnianych, mat itp., oraz wyglądu ich struktury (słoje). Produkty do danego pomieszczenia powinny być zamawiane jednocześnie (w ramach jednego zamówienia). Reklamacje dotyczące rozbieżności kolorów wynikające z zamawiania wyrobów z różnych partii produkcyjnych nie są uwzględniane.
Każdy produkt zakupiony w naszym sklepie internetowym objęty jest 2-letnią gwarancją.
Czy gwarancja obejmuje:
Wyblaknięcie koloru?
Gwarancja na nasze osłony nie obejmuje takich sytuacji, jak wyblaknięcie koloru. Blaknięcie tkanin pod wpływem światła jest zjawiskiem naturalnym. W roletach zamontowanych od stron zachodniej i południowej efekt ten może być szybciej widoczny. Jednak większość elementów oraz materiałów została odpowiednio zabezpieczona, by maksymalnie wydłużyć żywotność koloru.Niewielkie rozbieżności kolorów i wzorów tkanin, lameli, komponentów itp. w stosunku do prezentowanych we wzornikach?
Dotyczy to w szczególności kolorystyki materiałów naturalnych: żaluzji drewnianych, mat itp., oraz wyglądu ich struktury (słoje). Produkty do danego pomieszczenia powinny być zamawiane jednocześnie (w ramach jednego zamówienia). Reklamacje dotyczące rozbieżności kolorów wynikające z zamawiania wyrobów z różnych partii produkcyjnych nie są uwzględniane.Różnice w odcieniu kolorów w porównaniu do kolorów na monitorze?
Jak powszechnie wiadomo kolory wyświetlane na różnych monitorach mogą się nieznacznie się różnić. Spowodowane jest to odmiennymi ustawieniami parametrów monitora. Aby jak najbardziej odwzorować interesujący Państwa kolor - proszę o ustawienie kontrastu w monitorze tak, aby biel nie była zbyt jaskrawa - w porównaniu do jasnych przedmiotów w pomieszczeniu, w którym przebywamy. Istotna jest też jakość kolorów na monitorze aby były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistych przedmiotów w naszym otoczeniu. Kolory produktów najlepiej wybierać w ciągu dnia, wtedy światło w pomieszczeniu jest najodpowiedniejsze ale bardzo istotne jest to abyśmy nie mieli okna lub innego mocnego źródła światła za naszym monitorem.Nierówno zwijający się materiał?
To zależy. Należy sprawdzić poprawność montażu za pomocą poziomicy. W przypadku, gdy osłona zwija się nierównomiernie na jedną ze stron (wskutek nieprawidłowego zamontowania do okna, ściany lub sufitu) należy po stronie przeciwnej, pod pierwszym zwojem tkaniny, podłożyć podkładkę grubości kartki papieru np. plasterek. W innym przypadku może być to wada produkcyjna.Brak elementów montażowych?
Tak. Jeśli po otrzymaniu paczki zauważysz, że brakuje niektórych elementów z instrukcji danego modelu, skontaktuj się z nami! Wymienimy produkt lub doślemy brakujące elementy.Wybrzuszanie się tkaniny do wewnątrz pomieszczenia w przypadku osłony dachowej lub osłony w kasecie?
Nie. Jest to naturalne zjawisko wypychania tkaniny przez gorące powietrze które tworzy się między szybą a zamkniętą w prowadnicach tkaniną. Jest to tzw. efekt poduszki cieplnej wypychającej tkaninę z prowadnic. Dodatkowo istnieje też zjawisko rozszerzalności cieplnej na tkaninę co w przypadku osłony dachowej daje efekt wybrzuszonej tkaniny do pomieszczenia a w przypadku osłony fasadowej mogą powstać boczne prześwity światła. Trzeba też pamiętać, że w przypadku osłon okiennych działa na nie również grawitacja co może powodować większy efekt wybrzuszenia. Zaleca się nie zamykanie do końca rolety aby gorące powietrze miało którędy wyjść.Różne odcienie tkanin w osłonach nabytych w pewnych odstępach czasu?
Nie. Osłony wykonywane z nowych bądź różnych partii tkanin (nabywane w pewnych odstępach czasu), różniące się odcieniem lub strukturą tkaniny nie stanowią podstawy do zgłoszenia reklamacji.Różnice wysokości tkaniny dzień i noc?
To zależy. Rożnica na wysokości między pasami od strony pomieszczenia a pasami od strony szyby może wynieść do 10 mm.Pokrycie się w poziomie pasów dzień i noc?
To zależy. W roletach dzień i noc wiszących obok siebie, ale o różnych wysokościach mogą nie pokrywać się w poziomie.Utratę poziomu pasów dzień i noc?
To zależy. Im szersza roleta dzień i noc, tym istnieje większe ryzyko utraty poziomu pasów w tkaninie dzień i noc.Silnik przestał działać?
To zależy. Jeśli producent silnika po zgłoszeniu reklamacji oraz opisaniu całej sytuacji stwierdzi, że silnik przestał działać z winy wady fabrycznej.Uszkodzenie towaru bez wypełnienia protokołu szkody/zniszczenia podczas odbioru paczki przy kurierze?
Nie. Nie mamy podstaw prawnych, aby udowodnić, że paczka została uszkodzona podczas transportu. Dlatego bezwzględnie należy zawsze obejrzeć paczkę z produktem przed odbiorem. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia kartonu, należy zawsze spisać protokół szkody/zniszczenia.
UWAGA!
Proszę pamięć, że wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie, a przedstawione wyżej sytuacje to tylko możliwe przykłady. Wysłanie do nas formularza, dokładnego opisu wraz ze zdjęciami przyspiesza cały proces oceny reklamacji.